KS: Efterårsfarver

Det kan være svært at dy sig 🙂

Og hvad vil det så sige at dy sig?
Min nudanske ordbog fra 80’erne siger: “Uvis oprindelse!”

Nå, jamen så må jeg jo dy mig med hensyn til at finde ud af dét!

Billederne er fra forskellige steder.

Damen, der sad og passede ind i farverne, blev taget på Køge Ås 😉
De andre er udsigter fra Herstedhøje, en kunstigt anlagt knold i Vestskoven. Jeg tænkte, at med udsigt oppefra kunne jeg få flere farver med på ét billede, og ganske rigtigt!

Sjovt nok er det mest farverige dét, jeg tog af folks parceller (det tredienederste), fordi folk jo har flere forskellige slags træer i deres haver. Men der er også mange nuancer i det næstnederste, som jeg tog mod vest. En ung skov 🙂

Det nederste er taget hjemme, det forestiller et A4-ark med noget forurening på :mrgreen:

Det varer ikke så længe, dette farveorgie, så det er om at have øjeæblerne med sig rundt i naturen!
God høst!

Ingen kommentarer to “KS: Efterårsfarver”

  1. Frejdig Says:

    Flot Knud. Billederne er en fortælling i sig selv. 🙂

  2. LilleMy Says:

    Dette er præcis grunden til, at jeg trods måneder med regn… ALDRIG ville bo perment et sted uden 4 årstider.
    Efteråret er det smukkeste, der findes. Hvert år bliver jeg rørt over de farver man velsignes af, når man går udenfor sin dør…

  3. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    De siger, at vore øjne efterhånden mister nogle “stave”, så vi ser mere og mere rødt med alderen, og at hjernen kompenserer for dette.

    Jeg synes, hjernen kompenserer for meget andet, og at farverne resonnerer mere og mere indvendigt 😉

Skriv et svar

