KS: Jeg er grænsen

Jeg er grænsen
bag hvilken nuet fortolker sig selv
igennem endnu en søgende linse.

Det seende syn
som aldrig holder op med at glo
Som fanget af tidens klo.

Jeg er klovnen der står
foran karrierens
linse der glinse.

Leg er håbet der blomstrer
og snart sætter frø
i det mindste.

Jeg er ingenting
derfor er jeg
ingenting
kan jeg miste.

Jeg er drømen om endelig
at kunne være
nu.

Ingen kommentarer to “KS: Jeg er grænsen”

  1. Tagkatten Says:

    Du er din egen grænse!

    Dermed er du også HELE grænsen.

    For dig selv.

    Drømmen sætter dig ud over grænsen.

    Vil du nå drømmen, må du flytte grænsen.

    Eller nøjes – og bringe drømmen nærmere grænsen.

    Men det bliver så kedeligt.

  2. Storfornuften Says:

    Sandbæk
    jeg tror sandelig du har ramt “the motherload” vi ved alle, hvor populært glosuppe og globriller de fleste spiser en portion dagligt eller må have globrillerne frem jævnligt, så selvfølgelig må det også have en poetisk dimension…

    Rent seriøst så syntes jeg det er et udmærket digt.. subjektivet er en kunstig grænse i det objektive, der får os mennesker til og glo…
    Jeg har fænomenet med og glo ret tæt på, da jeg har to køer, der står glor ind af mit stue vindue… de har snart nået min personlige grænse. For slet ikke og tale om kattene der holder øje med alt hvad jeg laver i køkkenet, i håb om at der er noget der falder af og som kronen på værket, så har jeg rødkælk der kommer og inspisere alt hvad jeg laver udenfor….ja hvor er grænsen… andre væsner grænse syntes og gå et langt stykke inden for mine territoriale grænser …er disse oplevelser af andres grænser den sum der giver mig selv et begreb om grænser, så min grænse er deres grænse????

  3. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Jeg tror også, jeg vil prøve et andet mærke i aften :mrgreen:

Skriv et svar

