KS: Den universelle forbruger

Jeg er den universelle forbruger
en bred flod af affald flyder fra mit hjem
en lind strøm af gylle fylder min kloak
og en jævn messen af klager min mund.

Jeg er den universelle forbruger
mig kan ingen løbe om hjørner med
jeg er rund som en bold og løbet for længst
men samtlige kroge i verden.

Jeg er den universelle forbruger
det er mig de alle sammen taler til
med smiskende stemmer og påtaget fryd
begejstring til en tusse i timen.

Jeg er den universelle forbruger
og inden jeg er mæt går verden under
de siger, jeg er skyld i det hele
men de lever at at snakke, så hvad?

Jeg er den universelle forbruger
og jeg lever mit liv i en drøm
det paradis, de små sorte længes efter
er slet ikke til at holde sig vågen i.

Jeg er den universelle forbruger
og intet kan formå mig til at overleve
jeg fungerer kun igennem maskiner
og forbruget er min respirator.

Jeg er den universelle forbruger
den vestlige verden er mit helvede
og var det ikke for forbruget
ville jeg såmænd være lykkelig.

Ingen kommentarer to “KS: Den universelle forbruger”

  1. chokolotte.nationenblog.dk Says:

    ja. sådan kan man også sige det 😉

  2. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Inspireret af Donovans sang:
    The universal soldier.

Skriv et svar

