KS: Tidkort

Livet er for langt
til at være så kort
Tiden kommer drønende
og skynder sig bort.

Børn der bliver gamle
før de lærer at lege
og voksne der glemmer
at gå helt andre veje.

Par der bliver skilt
før de finder hinanden
og kommer til fornuft
før de mister forstanden.

At skynde sig er spild
af al den tid der bliver væk
mens miraklet passerer
og forstanden springer læk.

Når man er gammel nok
til at drømme sig glad
og fuld af lyse tanker
selvom man sku’ være flad,

så kigger man tilbage
på det liv der svandt
og får øje på den lykke
som man aldrig fandt.

Lykken skal nok ses
fra den modsatte side
og hvordan den så ser ud
ved man aldrig i tide.

Ingen kommentarer to “KS: Tidkort”

  1. Andiman Says:

    Er vi ude i noget digtkonkurrence om en N96 ??

    >;~}

  2. Bjorgit Says:

    Smukt- udgiv din digtsamling- go ide:-)

  3. Peter Says:

    Se DETTE indlæg er toppen af poppen!

    For det burde EB give dig en iPhone – ikke det andet skrammel! 😉

    P.

  4. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 1 Hahaha, du krakker mig op igen!
    Andiman, jeg elsker ton tone!
    😆 ( – ikke ton kone! jeg har ikke RØRT hende!!! )

    # 2 tanks, men jeg har ingen samling på noget som helst 😉
    Jeg har allerede glemt, hvad det var jeg har allerede glemt hvad det..
    tanks, men jeg har allerede samling på brokken…
    – Hej Bjorgit, velkommen på blokken! :mrgreen:

    # 3 *GGG* Det bliver sgu nok en anden avis, de har sikkert en aftale med No care!
    Men jeg er ret glad for, at du synes det er fedt!

    ### Jeg var ude at gå i Bernstorffparken, da jeg kom på den tekst. Heldigvis har Sony-Ericsson et genvejs-system, som gør, at jeg kun skal trykke på den knap, som jeg selv har bestemt mig for skal tænde for diktafonen….

    Bernsdorffparken, som ligger et godt stykke fra mit hjem, og som hurtigt er passeret på vej til Jægersborg Hegn m. v., er måske derfor en overset diamant. Jeg vil derfor ikke anbefale folk at tage derud, hold jer væk, lad dét hul være i Fred for Flintstone, det er større, end i tror!

    Jeg faldt i hvert fald i, allerede første gang jeg gik hen ad gangen dengang! Gyng gang!

    Man skulle tro, Bernsdorff var interesseret i alle de eksotiske planter, som ikke er der mere… 😀

Skriv et svar

