KS: Lykke vil pille

Jeg VED, den er der!

Den lille sandhed
som bringer mig i ubalance
med det omgivende samfund

Men jeg må jo nok hellere
for borgerfredens og den hellige
almindelige ufriheds
gode navns og rygtes skyld
– og for den forretningsmæssige uskylds skyld –
tage mig sammen og tage
– jeg mener naturligvis sluge –

Pillen

Jeg ved godt, Mor sagde
nix pille
men jeg driver migselv fremad,
udad og opad
i en verden af anseelse og fordømmelse

Så for ikke at risikere forsømmelse
tilsidesættelse af pligten til at deltage
betale min skat
og gøre det beskidte arbejde
må jeg jo nok hellere sluge

Pillen

Og nu har Lykke fundet ud af,
at jeg set fra hendes side
er så godt som død
mine naturlige resourcer
er truet af et højere formål

Noget har forandret min ellers evige rejsning
til en sjælden og truet dyreart
jeg kan ikke få den op at stå
om så hun spiller kostbar og
fuld af uopnåelige rigdomme

Noget distraherer mig
forstyrrer min ro,
og min ellers så villige kammerat er
blevet ganske blodfattig og bleg

Og jeg, der ellers normalt
ville sælge min egen fornuft
for at stille benet ind i skabet
hvor det retteligt hører hjemme,

Jeg er nu blot en smule fyld
i for fem kroner latex
og dårligt nok det!
– jeg må hellere ty til

Pillen

 

Lykke Pillen, 22 år, Rio
Hvis nogen skulle spørge…

Ingen kommentarer to “KS: Lykke vil pille”

  1. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Nu fås også piller med nikotin, og det kunne være relevant i korstoget imod Kim Larsen og korn-sorter 😉

Skriv et svar

