Skønhed

Udsigt fra Dybbøl Mølle over Sønderborgs sejlerliv med lystbåde. Send så lige dén maler helt ad helvede til!

 

Stranden ved Kolding Fjords bred, Nørreskov. Læg mærke til, at der ikke høres en lyd!

 

Dette er såmænd Bernstorff Slotspark, og de to søde mennesker på billedet vidste godt, at en halemejse ikke har noget at skaffe i Danmark om sommeren! Det vidste jeg ikke.

 

Disse to træer er også med på billedet ovenfor. Pixels på skærm.
Træer er lidt ældre end mennesker, og meget langsommere.

 

“De” skal ikke tro, at skønhed er forbeholdt landet og forstæderne. I storbyen er det dog mest fantasien, der skaber den. Jeg har “lysnet” skoene lidt, derfor den lyse firkant omkring dem. Så man kan se mærket!
Istedgade.

Ingen kommentarer to “Skønhed”

  1. Danerland Says:

    En ren nydelse, især stilheden på billedet fra Kolding Fjord.

    Det kan kun skyldes den lave arbejdsløshed, at man endnu ikke har fået indsamlet tangen. ?

  2. COMANCHE Says:

    # 1

    Næh-næh –

    I Kolding er ét af beskæftigelses-projekterne netop at DYKKE efter tang – for derefter at smide det op på stranden , så det tager sig naturligt ud .

    Et andet går ud på at bruge det vejsalt som er tilovers fra de milde vintre –
    det bliver nænsomt strøet i fjorden fra små optimistjoller – for at sikre den rette hav-smag i vandet .

    >;]

  3. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Jeg burde have skrevet lidt mere om stilheden: “Det er stilheden til højre.”
    Desværre gik der en virus i mit sprogcenter, så dette ikke kunne lade sig gøre.
    Det drejer sig om den frygtede virus Yellow Submarine, som er fremstillet i Rumænien.
    Da jeg lagde mit hoved på nettet, gik mit øre igennem én af maskerne, og
    mens jeg lyttede til stilheden, trængte virus ind gennem Trommesalen – lige ved siden at teatret.

    Tangen er ganske rigtig lagt ud af firmaet
    Tanger Tungtang A/S,
    Tanggårdvej 365
    6064 Jordrup
    Tlf.: 55529280
    Fax: 55529281

    Noget af saltet blæste i land og landede på min saltmad, hvorfor jeg var nødsaget til
    at indtage rigeligt med øl, vin og spiritus på skovturen.

    Det er skoven til højre, ca. 40 centimeter under stilheden.

Skriv et svar

