Om rutefly og faldskærme

Hvis man springer ud af et rutefly med en faldskærm, vil man ikke overleve. Sådan siger de, der argumenterer imod faldskærme i rutefly. Og man har ikke tid til at springe ud, når først det går galt.

Jeg kan nu sagtens forestille mig, at der i gulvet for hver sjette meter er en lang lem, der åbner bagud, så folk kommer ud under maskinen og ikke rammer flyet efter at have forladt det. Det ville kræve en ny konstruktion, men hvad, det er jo set før, ikke?

Reklamer

Ingen kommentarer to “Om rutefly og faldskærme”

  1. Jesper Says:

    Hvor vil du gøre af bagagen? Og har du set hvad der sker når du bliver kastet ud i slipstrømmen omkring et fly der flyver fra 400 km/t og opefter? Uden dragt og hjelm bliver man på det nærmeste splittet ad…. En faldskærm er kun i realiteten anvendelig under 3000 meter – udløser du den derover, dør du eller får alvorlige hjerneskader af iltmangel, inden du lander på jorden. Skulle folk springe når flyet er i marchhøjde og -fart, ville det betyde en højde på 9000 meter+, en fart på 900 km/t og en temperatur på -50 grader – det overlever man ikke uden trykdragt, ilttilførsel og specialtræning. Helt realistisk er din ide desværre ikke – ellers var den blevet lavet! 🙂

  2. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Ok, så forstår jeg bedre 😀
    Jeg tænkte nok, at det var for tidligt på morgenstunden 😉

  3. Allan Says:

    Knui altså………:-))

  4. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Jamen, jeg var ikke rigtig vågen…

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s


%d bloggers like this: