Tomhed (med Fandens sko på)

alle mine ord klistrede sig til skallen
og alt jeg fik igen var klistrede stykker skal.

Herude i tomheden er alt ok,
fordi det er ligegyldigt
det er altsammen ord for det ordløse.

Jo mere vi beskriver vore problemer
des værre bliver de.
Fortid med ankre af verber.

Nu et barn igen
ser jeg den frie tid,

Vi kunne fylde med ren
sproglig formålsløshed
og dermed spejle vor egen.

Jeg knuser en meningsløs bananflue
og fortsætter mit nye spor
mit pegende lille hoved

kan ikke lade være at søge?

Junglefolkets ord er ånder
civilisationens molekyler
er mine meningsløse lyde
ekkoer af samtiden omsat til parodi.

Den tomme landsby lukker før
Fanden får skoene af
forventer de virkelig længsel
af den tornerosesøvn?

Her kan jeg endelig føle mig så ensom,
som jeg er
i Lars Punktskids Pløjeby
hvor selv unge mennesker
går i seng med de fandens sko på!

Hvorfor er jeg aldrig blevet flyttet?

Ingen kommentarer to “Tomhed (med Fandens sko på)”

  1. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Ganske lidt senere
    har it pegende lille hoved
    fundet en ny myretue af tankeløse tanker
    det kan tvære sig ud i.

    Ganske lidt senere…

  2. Andiman Says:

    Det er godt. Det får tankerne til at flyve og så lander man på den sidste sætning; som så kan omsættes i et spørgsmål igen: Hvorfor har man ikke flyttet sig selv?

    Osse af driftige venner får man spørgsmålet: Hvorfor rykker du ikke ?

    Ja, men jeg hviler bare i mig selv, det eneste jeg mangler for at gøre noget for samfundet er at skrotte bilen.

    >;~}

  3. Martin Brok Says:

    Velkommen til Sweden, you have now roaming;-)

    Uhhh hvor jeg genkender min viltre sjæls flagrende vingesus, opstået af det dybe univers muntre leg med Pinnocio;-)
    Tak Grev Knud, jeg går leende i min sovepose, omgivet af små fyre med små pikke (nej det er ikke Andi denne gang)
    Martin;-)

  4. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Jeg ved ikke engang hvor jeg kom fra 😉

  5. Martin Brok Says:

    Det holder jeg så som en velbevaret hemmelighed med din Mor;-)

    Hilsen Far;-)

  6. Frejdig Says:

    Knud Sandbæk Nielsen. Nogle gange tror jeg sgu, at du simpelthen bare ER for god til denne verden. 🙂

  7. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 5 Far! FAR!! Nå, ok ligemeget, farbar, bar bar, barbar, who kægers? Bar du ikk sier det til mor, hun tror, hun er min mor! 😀

    # 6 Hvem er ikke det?
    Vi kommer ind med storkespringvandet, bliver truet til truget og ender op med ædelse til op over begge tindinger.
    Eller vi tilhører den anden halvdel, som nøjes med truslen…

  8. Andiman Says:

    #6

    Det synes jeg ikke, han er netop go nok til denne verden. And er fremtidens arketype, som skal få verden til at overleve alle kriser.

    #5

    Sku du ikke bar ta et par sovepiller, perverse svin!!

    >;~}

    Ps: jeg har taget mine

  9. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Jeg er for det meste bare for dum til denne verden.

  10. *Fille* Says:

    Morfædre – Det er laaaaaaangt over jeres sengetid 😉

    Martin hvorfor ignorerer du mig din skidstøwel? 😉

  11. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Fremtidens arketype? Er du sikker på, du ikke mener tyrkerabe?

  12. Martin Brok Says:

    send mig omgående en mail kære søster, det er bestemt ikke bevist;-)
    Storebror;-.) Vorten må du sgu leve med

  13. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 10 Uuhh, der er nok en nokken én med svenske avner? 😉
    Skidstövel!
    Og den sidste lue er en “thrips”, og den nægter at lade sig terminere!
    Den fortsætter sin svirren i tiden, som jeg min, hvor lystigt, men jeg sluger den nok i søvne, for den elsker lugten af fugtigt slam! :mrgreen:

  14. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    flue, mente jeg

  15. Andiman Says:

    #11

    Med fremtidens arketype mener jeg et ego, som ikke har grådighed som sit kendemærke, nærmere det modsatte; nøjsomhed.

    Idf er det skidt at kineserne vil kopirere Us-livsstil, men den globale krise kan jo nå at få os alle på rette spor.

    >;~}

  16. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Hvad gør man i en lille ferieby med et pittoresk badehotel, hvor alt lukker kl. 10, og når man for en gangs skykd har lyst til at drikke de lokale under bordet, fordi man er i træning?
    De er ellers flinke hernede *GGG* 😉

  17. *Fille* Says:

    Du er for klog til jeg forstår sammenhængen (lige p.t 😀 ) Men smukt er det da forfattet 😉

  18. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 15 Forhåbentlig, og vel ikke for sent? Jo før, vi finder hinanden udenom statussymbolernes tomhed, des mindre vil vi trække dem i retning af vore fejltagelser…

  19. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Jeg er for dum, der var ingen sammenhæng, jeg er bare fuld af vrævl!
    Men det er en sød flue, med vinger, der giver den et rundt udseende, og s¨er den knap 2 millimeter lang.

  20. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Nu mærker jeg søvnhormonerne sejr over længslens mørkeblå lagener.
    I morgen truer et nyt eventyr af søde feriepigers poetiske ynde og fiskerbørns ivrige leg i det grønne.
    Rastløse ubestemmeligheder og søskendes “illamåenden”,
    rynkede ansigters forblommede lykke og traurige mindestene ved caféer – ikke omvendt –
    og den evindelige erkendelse af, at jeg er nissen, der flytter med…

  21. Gedehramz Says:

    definitivt tyrkerabe, din sjover!
    genialt knui, skide godt skrevet, og selvom jeg ikke fatter halvdelen såå er din skrivning altid en fornøjelse.
    håber du kan fange en af de der feriepigers opmærksomhed, men så igen så kunne det jo ske at du slet ikke gad skrive mere!!

    og nissen, ham kender jeg, ham vil du ikke møde..

    GH 🙂

  22. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Oh no, not the nisse!
    He looks just like me!
    F…!
    😉 Takker på riveren! Jeg fatter jo ikke selv en banket butlerhat!

    Hvis jeg fanger en feriepige, vil jeg håbe, hun er fra Grønland, så jeg er nødt til at flytte mig 😉
    Nej, men så går der nok kage i den, på den fede måde – og nåde – og noget! *GG*

Skriv et svar

