Ord uden længsel (hjerter ni)

Arbejde uden søvn

Drømme uden andre,

hjerter uden kulde.

Jeg sagde, jeg holdt af dig
men det var ikke nok
du får ikke mere
jeg ejer intet chok

Intet svar på dit vanvid
ingen bolde på dit hotel
jeg kan ikke mere
du må begrave digselv.

Please hjælp dig selv
please glem din forestilling
om dig selv, den er gal,
kom ud i tvivlen til mig!

Her er du sikker
på at jeg er i tvivl
uanset hvad der stikker
under af begærligt liv.

Kom for helvede fri
af deres menagerie
sælg dit image og glem det,
og spil hjerter ni!

Ingen kommentarer to “Ord uden længsel (hjerter ni)”

  1. Andiman Says:

    Det er et dejligt digt, der siger meget om samfundet !!

    >;~}

  2. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Hun er mere dejlig, end hun har fantasi til at forestille sig.
    Hun er mere elsket, end hun vil finde sig i at høre eller røre.
    Hun er ubeskriveligt dejlig,
    men hun er rådden i reolen
    Og sådan er der så mange.
    De tror, de tabte i skolen.

    Hvis bare hun vidste
    at hun har støtte i ryggen
    var det stort, det hun lærte,
    det gjorde hende så meget smukkere, som hun
    slet ikke kunne blive uden en engel.

    Og så bærer hun sit liv
    som en blind mand bærer en førerhund…

    Andiman, du kan selv være dejlig!

Skriv et svar

