Billedeksperiment: tre træer dyrker sex!

Dette eksperiment er allerede mislykket. Efter “crunching” ser jeg billedet ude til venstre. Jeg klikker på “indsæt i indlæg”, eler hvad det nu hedder, og får et nydeligt hvidt vindue, der bare står i en evighed.

Dengang det lykkedes mig at sætte et billede i, var det der kun i en brøkdel af et sekund, og så skiftede maskinen over til indlæget, hvor billedet sad noget så nydeligt og ventede. Nu står det hvide vindue bare dér som et mausoleum over min mulighed for at kaste billeder på min blog.

Også næsten synd at gøre det til en vane igen, at kaste billeder på ethvert indlæg. Sommetider mangler man jo i dén grad at have fotograferet f.x. Mærsk McKinney Møller fra hans gode side (den højre,naturligvis!) men et billede siger mere end 1000 ord – især når det er manipuleret!

Nu er jeg bare sikker på, at der er noget galt i den anden ende. Min browsers cache er tom, og min forståelsesramme er fuld af forestillinger om fejl i Nationenblogs udgave af Word Press.
Måske skulle jeg oprette en ny blog og prøve dér? – Et forsøg værd!

Ingen kommentarer to “Billedeksperiment: tre træer dyrker sex!”

  1. Bo1 Says:

    Hvilke 3 træer? Det hedder ikke: eler? Korrektur please 😆

  2. Bjorgit Says:

    Jeg er overbevist om- at du gør noget mystisk- kunne du ikke skrive – HVAD der sker- når du har gennemset og uploadet?? Du skal herefter jo blot trykke på “indsæt” så står billedet der, frisk og frejdigt–
    Bjorgit

  3. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 1 Det hedder vist elle, eller elme, med ét eller to L’er, eller hvordan man nu skriver eller. 😉

    # 2 Du har ganske ret, det burde det, men processen går i stå lige efter, jeg har trykket på “indsæt”, som beskrevet bliver vinduet hvidt og hænger så i halvandet år og et stykke tyggegummi – eller en madpakke… 😐

  4. Bjorgit Says:

    Står der noget om- at billedet er for stort eller lignende??????
    Bjorgit

  5. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Nix, der står intet. Ikke engang “intet” 😀

  6. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Billedet kan ses her:
    http://outdoors.webshots.com/photo/2006815190099018277UvIFEx

  7. Tagkatten Says:

    Du er hverken gal eller tosset – der er noget galt med WordPress omkring indsætning af billeder.

    Prøv lige at lukke din browser helt ned og genstart – sommetider hjælper det……

  8. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Jeg tror det næppe, jeg har prøvet så mange gange med samme resultat.
    Men ok, jeg giver det et skud 🙂

  9. Tagkatten Says:

    Jeg sad og rodede med det i aftes. Periodisk kunne jeg sætte billede ind – det var både som billed-url (jeg brugte linket til sex-træ til at lege med), og uploadet billede.

    Der ER sgu noget galt.

  10. Mephisto Says:

    Hmm..

    Det har da vist været oppe at vende en gang før.

    Der skulle vist være problemer med IE men ikke med FF.

    Altså frit efter hukommelsen som ikke er så tæt som jeg husker den.

    Men de der har ballade med billeder skulle prøve at installere FireFox.

  11. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Åh, gudskelov, så er det ikke kun min maskine, der er syg!
    Har du, som jeg (desværre!), Windows Vista?

  12. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Firefox, er det når man går i seng med fire af Jimi Hendrix’ groupies? 😉

  13. Mephisto Says:

    http://www.mozilla-europe.org/da/firefox/

  14. Piraten Says:

    Knud det er denne adresse du skal bruge til billedet, når du skal indsætte det med html-kodning:

    Den adresse du linker til er en hjemmeside, og hvis du bruger den adresse er det måske derfor det ikke virker. Du skal kopiere den linie, inde på og derfor kan billedet ikke vises. Adresselinien, når du linker til et billede, hedder normalt enten bmp, jpg, gif eller måske png. På http://outdoors.webshots.com/photo/2006815190099018277UvIFEx kan du se, at der står “direct link to image”, det er det link du skal indsætte i billed-URL’en 😉

  15. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Ok, det prøvede jeg lige, men det virkede ikke! Stadig sker der blot det, at vinduet bliver hvidt – og bliver stående!
    Men endnu en gang tak for din tålmodige instruktion! Er du skolelærer for vanskelige børn? 😉

Skriv et svar

