Så lykkedes det at gemme min ebblog!

Jeg gik på nettet for at finde et program, der er gratis og som kan downloade hele hjemmesider. Jeg fandt HTTrack, som er gratis og tilsyneladende har udført opgaven til min tilfredshed.
Programmet kan hentes her:
http://www.httrack.com/

Det virker med VISTA, selvom det ikke står nævnt noget sted.

Når man har downloadet programmet og installeret det osv. osv. osv. osv. osv., så åbner man det, kalder projektet for f.x. “Min ebblog” og så vil jeg anbefale, at man klikker på “definer indstillinger” og sætter den interne dybde til højst 3 og den eksterne til højst én – jeg kan ikke huske om jeg satte den til nul…
Det betyder, at den går højst tre links ned i sin søgning indenfor domænet, osv.

Den fik så kun mine sidste flok indlæg med i første omgang, men jeg oprettede et nyt projekt, kaldet f.x. “Min ebblog 2”, klikkede på “næste side”, kopierede fra adresselinjen, og så skete der noget! Den tog hele molevitten – så vidt jeg kan skønne – inklusive et par sider, jeg havde linket til…

Men den har tilsyneladende ikke taget hele ebblog, som Psykoempaten fortalte fyldte 12 Giga Bytes. Jeg har gemt ca. 70 MB, og har efter alt at dømme fået kommentarerne med (DERFOR en dybde på mere end én!)

Dét kan jo for pokker være på en CD uden problemer!

Jeg vil ikke anbefale nogen at prøve det, for jeg anbefaler ikke noget, jeg ikke er HELT sikker på.
Men jeg har tjekket de seneste indlæg, jeg har lavet, der er kommentarerne med! Det lover godt…

Jeg VIL dog anbefale, at man først søger under httrack i google og finder omtale af programmet. Jeg fandt således PCWorlds anmeldelse, som tegnede fornuftigt. Og så kastede jeg mig ud i det. Plums!

Her har man brugt hundredevis af timer på at skrible og skrable, og så skulle det bare forsvinde? Hvad nu, hvis jeg en dag står og mangler en formulering, og tilfældigvis husker, at jeg skrev om dit og dat på ebblog? Ja, så går jeg ind i den mappe, jeg fik den til at gemme siden i, og klikker på en ikon, der ligner et stykke blankt papir, og har titlen f.x. “Min ebblog.whtt” – et voilà, så er det bare at bladre eller søge!

Jeg synes næsten, det er for godt til at være løgn!

God fornøjelse, jeg vil ikke anbefale det, men prøv det, hvis I tør! – Jeg turde egentlig ikke…
🙂

Ingen kommentarer to “Så lykkedes det at gemme min ebblog!”

  1. Piraten Says:

    Hvor længe var programmet om at gemme din blog? Mit program har gemt 2 timer og gemmer stadig, men hvis det er helt normalt er der jo ingen grund til at foruroliges over det…

  2. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Mit tog ca. 50 minutter- har du blogget længere end jeg?

  3. Andiman Says:

    Jeg ku aldrig drømme om at gemme noget.
    Lad det hele brænde på bålet !!

    >;~}

  4. Andiman Says:

    Rachel har osse gemt hele sin gamle blog. Godt jeg ikke bor i det sogn og skal høre på sådan noget ævl, hvis man forvildede sig ind i kirken en søndag !!

    >;~}

  5. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Ja, måske får jeg aldrig læst en stavelse, men nu er det da muligt, selvom den gamle ebblog snart forsvinder i en elektronsky…

  6. Ousen Says:

    Har taget et par indlæg med over og vil måske læse et par mere i aften. Er alene hjemme og vil bare sidde og surfe hele aftenen.

  7. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Øh, Ousen, hav en hyggelig aften! – Har du brugt HTTrack? Hvordan gik det?
    – HVORDAN GÅR DET, PIRAT!!?

  8. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    OBS: Her er lige et link til oversigten over seneste indlæg, seneste kommentarer og senest aktive (kommenterede) indlæg, det er faktisk en helt OK side, der dog godt måtte være længere……………….
    http://q.nationenblog.dk/

  9. Piraten Says:

    Knud det går sådan at jeg stoppede programmet, da den var nået til at gemme http://www.ebblog.dk/1144 hehe jeg skulle kun gemme http://www.ebblog.dk/908

    Jeg undrer mig også over alle de billeder jeg har fået på min pc nu, uha uha uha, det er altså også noget værre noget at jeg sådan har været ufrivillig billedhugger 😳

  10. Aragorn Says:

    Æeh…hvor hitter man sin gamle blog henne???
    Kan sgutte finde den.

  11. Aragorn Says:

    Never mind…har fundet den. ;o)

  12. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Pirat, huskede du at sætte den til kun at gå 3 lag i dybden internt og – måske kun 0 eksternt?

    Man skal være off line for at tjekke, om det har virket, ellers er jeg ikke sikker på, den ikke går på nettet for at se siderne….

    Jeg tror det er lidt kringlet alligevel….

  13. Henrik Rasmussen Says:

    Rigtig fedt. Tak for det. Måske gør det det lettere at overføre, selv jeg egentlig har hentet alle indlæg manuelt.

    PCworld, som er et anerkendt PC magasin, skriver godt om programmet så det må være et lødigt program.

  14. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Måske..
    Jeg har endnu ikke tjekket mine gemte filer..
    Gad vide, om Piraten overlevede?

Skriv et svar

