Om at udrette noget

Nu fører de Skjern Å tilbage
til der, hvor den løb engang
hvornår mon de fatter, at mennesker
er ganske som åer

hvis du retter dem ud
så de går ret mod målet
så dør de af iltsvind og
alt for forsimplede modeller
af det liv, man har udrettet.

Hvornår mon de fatter, at der ikke er
en vej udenom. Livet
er i sig selv en forhindring
og uden afvigelser, sving
og naturlige lejer

er der ikke engang døden tilbage
til at bekræfte, at her skete noget
der var anderledes end en
ret matematisk linje.

For mange formål gør livet til et fængsel
for megen mening giver slet ingen mening
for megen hensigt kan mærkes
men ikke elskes, for den søger sit eget.

Ingen kommentarer to “Om at udrette noget”

  1. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Og jeg kan stadig ikke lægge billeder ind, ej heller med Tagkattens eller andre metoder!

  2. Piraten Says:

    Knud det her er kun om dine billedproblemer, for du ved jeg er enig med dig 😉

    Først skal du uploade billedet du vil bruge i din blog til enten galleriet, der hører til din profil eller til en anden billedserver ude på nettet. Jeg bruger selv http://www.imageshack.us eller http://www.photobucket.com eller http://www.picoodle.com, hvis jeg ikke vælger billedserveren hos EB.

    Når du har uploadet billedet skal du have fat i adressen til billedet, en sådan adresse kan for eksempel se sådan her ud:

    Når du skriver et indlæg kan du vælge mellem to forskellige editorer, som det hedder når du vælger om du vil bruge enten HTML eller den visuelle udgave. Jeg synes det er nemmest at indsætte billederne med HTML-editoren, og så blot trykke på IMG knappen, så jeg skifter altid frem og tilbage mellem visuel og HTMl-editoren når jeg skriver indlæg.

    Efter skift til HTML-editoren placerer jeg kursuren eller “musepilen”, hvor billedet skal være. Når jeg trykker på knappen IMG bliver den først blokeret, hvorefter jeg så tillader programmering midlertidigt, jeg skal jo bare indsætte adressen i skrivefeltet, der dukker op. Bagefter kommer der endnu et skrivefelt, hvor man kan skrive en tekst, der kommer frem, hvis man lader musen stå over billedet lidt. Hvis man intet skriver kommer der heller ikke noget…

    Efter at have trykket på enter kan man så skifte tilbage til visual og så burde billedet være synligt i selve indlægget man skriver på.

    Jeg håber det her kan hjælpe dig lidt med de billeder.

  3. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Ok, tak søde pirat. Det vil jeg så studere, når min forkølelse forlader mig, og jeg er klar til en ingeniøruddannelse, det lyder unægtelig lidt sværere, end det var på den gamle blog!

    Forstår du, jeg aner jo ikke, hvad HTML er, IMG-knappen eller HTML-editoren… Det er ikke på min top ti over interessante ting, jeg vil studere her i verden. Faktisk lyder det lidt kedeligt, og jeg ville ønske, systemet her fungerede i stedet, jeg har jo hørt, at det skulle være så godt.

    Og jeg har det sådan, at ting, der ikke interesserer mig, er vanskelige for mig at lære!
    Så det varer lidt, inden jeg er tilbage med nogle gode, viise træer og nuttede, halvblæste skovperspektiver 😉

    Ved nærmere gennemsyn er det faktisk meget godt forklaret, pirat!

Skriv et svar

